(Wrab)
12 kwietnia 2011

Medialny przewodnik inteligenta

Świat i media

Zmiany klimatyczne, kryzys demokracji, wyzwania demograficzne oraz burzliwy rozwój technologii to czynniki, które sprawiają, że nastał czas niepewności. Współczesne media – same dotknięte przez kryzys – gorzej radzą sobie z tłumaczeniem świata i dostarczaniem wiarygodnych informacji. Publicyści POLITYKI wyjaśnią, w jaki sposób poruszać się po świecie mediów, doradzą, co warto czytać, oglądać i słuchać.

Program:

Przyszłość niezwykle osobliwa – trendy i megatrendy (2 x 45 min)
red. Edwin Bendyk

Jak będzie wyglądał świat w XXI wieku? O jego rozwoju zadecyduje 7 sił:
Siła kobiet. Amerykanie nazwali kończącą się u nich recesję he-cession, bo kryzys dotknął głównie mężczyzn. Dlaczego?
Zemsta Natury. Nadchodzi czas spłaty rachunków za rozwój na koszt ekosystemu.
Upadek kapitalizmu jaki znaliśmy.
Potęga kultury.
Władza wiedzy.
Wojny pokoleń.

warsztat  (1 x 45 min)
Dyskusja na temat wpływu poszczególnych trendów na interesującą klienta branżę.

 

Komunikacja multimedialna  (1 x 60 min)
red. Edwin Bendyk

Specyfika tekstów zamieszczanych w internecie
Specyfika komunikacji w mediach społecznościowych
Jakie życie ma informacja prasowa - jak jest odbierana przez różne media, jak żyje w obiegu medialnym?
Przyszłość prasy
Dziennikarstwo obywatelskie
Przekleństwo inforozrywki
Warsztat praktyczny: tworzenie tytułów internetowych. Grupę podanych tytułów prasowych przetwarzamy na tytuły internetowe. Cel:
umiejętność tworzenia tytułów internetowych – specyficznej formy, która musi funkcjonować w sieci na zasadzie dobrze wyszukiwanego linku.

 

Czytam, słucham, oglądam. Subiektywny przewodnik po świecie mediów (2 x 45 min)

red. Jacek Mojkowski (red. naczelny tygodnika FORUM)
Co warto czytać i oglądać?
Jakie źródła informacji można uznać za wiarygodne?
Dlaczego warto czytać tygodnik Forum? Kryteria doboru tematów.
Krytyczna ocena polskich mediów
Media polskie a zagraniczne
O czym polskie media nie informują i dlaczego?

warsztat (1 x 45min)

Wspólna analiza programów nadawanych przez: BBC, TVN, CNN etc.